Thursday, April 5, 2007

Napoliten



Volare, oh, oh! Cantare, oh, oh, oh, oh!

Dun Alessandro Safina `yi kanli canli dinledik.
Bildigimiz tenorlara gore eli yuzu cok duzgun.
Ilgimi cekmiyor idi son yillarin `3 tenors`, …. Pop-opera tarzi
Ilk yarida seyirciye karsi cok sogukdu safina ve orkestrasi, Kuzey italya siena `dan mis. Kuzey italyanlarin guneye gore cok soguk olduklari Kabul edilen bir gercek diyor Lubnanli arkadasimiz Dalla.
Ikinci yarida isiniyorruz, napoliten sarkilar icimde biseyler kipirdatmaya basliyor. Butun o sarkilari sanki dunyanin en kolay sarkilari imis gibi eli cebinde, son derece rahat soyluyor. Ilk yarida seslerini acip, ikinci yarida seslerine hayran birakmak safina taktigi olabilir belki.

Volare, oh, oh! Cantare, oh, oh, oh, oh! Iste dun gecenin beni en mutlu eden sarkisi oldu. Bugun hep dilimde bu sarki. Internette bir kac demosunu aradim ama bulduklarim kotu demolar. Dunku alesandro versiyonuyla alakasi yok. Cok bilindik bir sarki cunku Gipsy kings ve Frank Sinatra `da seslendirmis bu sarkiyi, kotu demolar icin su linkler disinda bisey bulamadim, (youtube erisimi olanlar haric)

http://www.piano-bar.com/pages/volare.htm
http://www.mabusoft.com/eshop/previewma.php?frm=mp3&ID=2564

ya da kolayi var bi cd shop `a gidip, Andrea Bocelli cdleri arasindan arayabilirim. Defne icin hazirlamayi dusundugum karisik Cd`ye `volare` nin mutlaka guzel bir versiyonunu koyucam.

Safina toplamda 3 bis sarkisi yaparak ayrildi sahneden. Katar `da o kadar konser oldu hicbirinde bis felan olmadi. Salon konser bittigi dakka bosaldi hep. Seyirciyi ilk yarida aşağılar tavrini tamamen atinca, Safina sahnede şenlendikce şenlendi. Vokalistleriyle dans etmeler, seyirciye `vokalistime bakma o benim` esprisi, isterse ne kadar sempatik olabilecegini gosterdi.

Biraz arastirarak cok guzel bir napoliten/aria koleksiyonu yapabilecegimi kesfettim. Bakalim burdaki cd shoplar, ihtiyaclarima karsilik verebilecek mi?
Volare, oh, oh! Cantare, oh, oh, oh, oh!

2 comments:

unique said...

gercekten sosyalligine hayranim ozgecim.. hep devam eder umarim..

ozge said...

ben önden ısınıyorum, asıl amerikaya gelince tozunu attircaz beraber...