Monday, March 12, 2007

Julliard Jazz Orchestra

Bizim Georgetown universitesi ile Julliard Academy `nin kardes okullar olmasi gibi bi durumdan kaynaklandigini sandigimiz bi organizasyondan istifa ettik. NY daki bu mutevazi okul `Julliard School` ogrencileri Qatar `a geldiler. Ilk gece konserleri Qatar National Theatre `da ve sonuncusu da santiyenin karsisindaki Georgetown `nun bahcesinde `under the stars` seklinde oldu. Tamamen konser odakli gelmis iken Qatar National Theatre `i gorunce, yine tavandaki mermerlere, avizelere dikkatimiz yogunlasti. Cadirda, colde yasamis araplar mimariden ne anlar diye dusunulebilir ama ciddi anlamda araplarin ortak belirgin zevkleri var. Belki yazin sicak havalarda iceriyi serin tutmasi sebebiyle baslamistir, belki de tamamen gelir seviyesinin cok yuksek olmasi sebebiyledir bilemiyorum ama araplar mermeri cok seviyo ve cok kullaniyo. Kubbe gecislerden olusan genis avluda hemen foto aldim. National Theatre `in girisi de kesinlikle cok tipik bir arap mimari ornegi.

Bina icerisine girince de etkilendim acikcasi. konser salonunun fuayesinde oturaclar bile mermer ve ustu deri kaplama idi. Yerler beyaz mermer (teknik olarak Bethel white cinsi mermer oldugunu tahmin ediyorum), merdivenlerin alinlari gri, ve merdivenlerin korkuluklari eskitilmis demir, duvarda siyah mermer kaplama (Nero impala i guess) National theatre `a yakisir guzellikteydi. Ve konserden bir kare. 90 yaslarinda hayatini guney amerikada gecirmis, miami de kalmis, muhtesem bi kadinla geldik konsere. Deputy PManager `imizin annesi. Arjantin `nin turklerden vize istemedigini ogrendim. Venezuella, urguay `a kadar heryerden bahsetti. Cok guzel yerler oldugunu soyledi. E madem de vize istemiyo, neden olmasin Kuzey`de cagatay`i gordukten sonra ustune guney amerika cok super olur diye dusunuyorum.. Ayten hnm cok hos bir turkce ve ingilizceye sahip. Onunla sohbet etmek cok keyifli, o yasta o espriler. Acikcasi Ayten hanimla bir avrupa yapmak isterdim. Kizi Nilufer askina geldim buraya diyo. Ama son gunleri burda. Istanbul`a geri donucek. `Bej ulkeniz katar`dan gidiyorum` diyo. Kesinlikle cok dogru bi tanim. Katar `da hakim renk bej, topragin rengi bej, evlerin dis cepheleri precast bej paneller....Ozetle, Nilifer Hanim(DPM), annesi, Devrim ve Julliard Jazz ile gecen bu gece cok keyifliydi...

No comments: