Sunday, March 25, 2007

Cuma - Gunduzleyin (1/4)

Bu haftaki tatil gunumuz de guzel basladi ve ayni guzellikle bitti.
Her Cuma oldugu gibi bu Cuma` da sevgili ev arkadaslarimin gurultusune uyandim. Uyanir uyanmaz zaten malum istanbul Ankara telefonlari ile sabahim keyiflendikce keyiflendi. Bi iki bisey atistirip, perdeleri kaldirmadan hemen labtopa `Heroes` attim. Baya bi izledikten sonra disari cikip, su guzellik salonunun yerini aramaya basladim. Artik oglenleri yurumek bir 5-10 dakkadan sonra sicak yuzunden keyifsizlesmeye basladi. Yuzum simdiden bronz vaziyette. Neyse aradigim yeri buldum ve `Bonjour madam` diyen minyon-sekreter tipi etekli siyah kemik cerceve gozluklu Lubannli oldugunu daha sonra ogrendigim kadin kapiyi acti. Ya gercekten Katar `a geldigimden beri hint irkindan ne kadar tiksindiysem, bu Lubnan `lilari da bi o kadar takdir etmeye ve sevmeye basladim. Tanistigim Lubnanlilarda/Misirlilarda genelde anne baba farkli milletlerden oluyo ve mutlaka ya anne, ya baba Turk oluyo. Bu salonun isleten kadinin da annesi Hatay `li imis. Neyse, salonu o kadar guzel gorunce cok mutlu oldum. Turkiye `dekilerden hicbir eksigi yoktu. Orda vakit gecirmek, cikmak istemedim ama aksamki bilmem ne fahion show `u icin yetistirilmesi gerekli makyajlar varmis. Neyse, beni tertemiz bi odaya aliyolar.. Ya gercekten goruntu olarak cok temiz, havlular, yattiginiz oturdugunuz yerler.. Genelde telas ve acele icinde oldugum bu yerlerde, bu sefer tadini cikarmak istedim. Nilufer hanim`in (DPM)tavsiyesi uzerine geldim buraya. Ve beni odaya alan kadinin romen olma ihtimaline dayanarak, basladim sohbet etmeye. Kadina rusca biliyo musun dedigimde fazla tepki verdi. `we have nothing common with Russia` cumlesini rus aksanina benzeyen vurgulu ingilizcesiyle 2 kez soyledi. Bu benim Turkceyi Yunan diline benziyo demem gibi bisey deyince, hemen toparlamaya calistim. Kluj `dan bahsettik, orda calisan arkadasim oldugunu soyledim, Kadin da Bukres kadar olmasa da kluj`u gercekten cok sevdigini soyledi.. Uzun bi sohbet oldu .. Kadin patronuna `she is stupid`, diyebiliyor. Aciklama olarak da bana `I am a straight girl` lafimi esirgemem, hizli yasanmasi gereken bi cagda, laf kalabaligi yapmam diyo. Burasi ilk Middle east deneyimi imis ve Araplari sevmedigini cunku soyledikleri saatlerde olmadiklarindan sikayetci, Istanbul `da calismis ve Turkler oyle deil (!) diyo. Hadi yaa, sozunde duran bi millet miymisiz diyorumm icimden. Bana bi kac arapca cumle soyluyo, araplari elestirirken. Bir romenden arapca ogreniyorum, daha neler!

Saat 3 `e dogru geliyodu yuruyerek eve geldigimde, yol ustunden aldigim sogguk kolami evde icerken, aksam icin artik ufak ufak toparlanmaya baslamanin da vakti yaklasmisti.
Rumen kadin ne derse desin, tum tavirlari konusmasi, vurgulari rus kadinlarinkine cok benziyodu. Bu salonda cok keyifli vakitler gecircegimi hissediyorum. Bu arada romen kadinin patronu gercekten salak gorunumlu, ama cok tatli bi kadindi. `Oh my dear, it is my pleasure to accept you but ...` ingilizcesi de gayet politik arapca, fransizca ve ingilizce bilen minnacik bi kadin, mini etegi ile salonda bir telas icinde calisiyo.. Cok komik ve sevimli gorunuyodu… aa haftaya bu kadinlarla beraber bi foto aliyim ben Bu arada ufak bir dipnot, salonun adi da fransizca, `Le Form`. Demekki katarda fransiz bir tabela gordugunuzde dalin cunku ortadognun en guzel irki Lubanlilara ait bir yerdir.

No comments: